Co jeść w czasie wzmożonych infekcji wirusowych

Najlepszą obroną przed wirusami jest nasz system immunologiczny. Prawidłowa dieta to jeden z filarów dbania o odporność – obok obniżenia stresu, aktywności fizycznej i odpoczynku.

Przygotowując codzienne posiłki, warto zwrócić uwagę na produkty, które wspierają nasz organizm w walce z wirusami:

  • owies i płatki owsiane – karmią nasze bakterie jelitowe, są więc podstawą idealnego śniadania i zdrowych wypieków;
  • zielone warzywa takie jak szpinak, jarmuż, brokuły są źródłem beta-karotenu, czyli substancji przekształcającej się w witaminę A, która chroni organizm przed wtargnięciem szkodliwych substancji;
  • brukselka, kapusta, kalafior i papryka oraz kiszone warzywa są źródłem witaminy C  – zwiększającej liczbę przeciwciał we krwi;
  • tłuste ryby morskie, jajka, sery tofu i grzyby – są bogate w witaminę D, która reguluje produkcję białka, co zabija czynniki chorobotwórcze, w tym bakterie i wirusy;
  • fasola, ciecierzyca, soczewica, ziarna, nasiona, owoce morza – są bogate w cynk, który wpływa na działanie układu odpornościowego,
  • naturalne probiotyki: kefiry i kiszone warzywa –  wpływają na mobilizację układu odpornościowego, przywracają równowagę w organizmie.